Ristiriidoista ratkaisuihin -hanke käynnistynyt

23.2.2024

Diakin opettajayhdistyksessä mietittiin, uskaltaako opettaja enää tehdä työtä omalla persoonallaan vai laittaako siinä oman persoonansa kohtuuttoman arvostelun kohteeksi. Halusimme selvittää, millaista epäasiallista kohtelua ammattikorkeakolujen opettajat kohtaavat työssään ja miten epäasiallista kohtelua voisi ennaltaehkäistä. OAJ:n työhyvinvointirahasto myönsi Diakin opettajayhdistykselle rahaa Ristiriidoista ratkaisuihin -työhyvinvointihankkeelle, jossa kartoitetaan epäasiallista kohtelua ammattikorkeakouluissa ja etsitään keinoja ennaltaehkäistä ja purkaa epäasiallisen kohtelun tilanteita.

Hanke alkoi lokakuussa 2023 ja kestää kesäkuuhun 2025 asti. Yhteistyökumppaneina hankkeessa ovat Diakonia-ammattikorkeakoulu ja opiskelijayhdistys O'Diako. Opettajayhdistyksen hallitus valitsi hankkeen projektipäälliköksi Katri Huovisen ja asiantuntijaksi hankkeeseen Karoliina Salmisen.